Dette er innholdsmarkedsføring på papir, beskrev Steinkjer-Avisas redaktør bilaget da han for en tid siden informerte om magasinets format og hensikt. Annonsørene bestemmer innholdet, og får redaksjonell hjelp til skriving og fotografering og når ut til avisas lesere.
Annonsebilaget er et samarbeid mellom Steinkjer-Avisa og Steinkjer næringsforum. Har du ikke fått lest bilaget, så finner du det digitalt på Issuu.
Digitalt innhold
Steinkjer Næringsforum gjennomførte for et par å siden et arbeid hvor de satte fokus på digital markedsføring, i samarbeid med utviklingsselskapet Lera og Nord universet.
Les også: Øker farten på digitaliseringen i Inntrøndelag
– Interessen er stor for digital markedsføring, men det viser seg vanskelig for mange små og mellomstore bedrifter å få et operativt grep på det digitale markedsføringsarbeidet, sier Joar Nyborg, i Lera.
– Mange mindre bedrifter er ikke «hand on» på sine egne digitale plattformer. Noen har ikke nettsider som er laget for dynamisk innhold, mens andre ikke har tid eller kapasitet til å lage slikt innhold. Da ender man i beste fall opp med sporadiske ytringer i ulike sosiale medier.
Gjenbruk viktig
I så måte er Steinkjer-Avisas næringsbilag innholdsmarkedsføring x 2. Både hjelp til å utforme innhold som formidles gjennom avisa, men også å få innhold som kan brukes på egne flater.
– Det inngår i pakken fra Steinkjer-Avisa at man får tilgang gang til innholdet i digitale formatet også, sier Nyborg. Da er utfordringen å få gjenbrukt innholdet på egne flater også.
Så vidt jeg har registrert tidligere, har ikke gjenbruken vært overveldende, så har ligger det et utviklingspotensial.