Antall oppdrag øker, og bedriften vokser smart

Næringsliv: De har hatt den beste starten noensinne i firmaets historie. Nylig økte de staben med to nye medarbeidere.

Thomas Aune, daglig leder i Smart Media, er godt fornøyd med utviklingen til bedriften. Oppdragsmengden øker og det samme gjør lista over antall ansatte – men Aune lar ikke det bli noen sovepute.

– Samtidig som oppdragsmengden har økt har vi klart å levere den samme kvaliteten. For å stå godt rustet til bedriftens videre utvikling og fremdeles ha fokus på kvalitet, ansatte vi nylig to nye medarbeidere, sier Aune.

Fornøyd

Smart Media har lyst ut to stillinger i løpet av de siste månedene. Den ene var en prosjektlederstilling, hvor Steinar Audestad (32) ble ansatt. Han startet i jobben 1. juni. Nå er også den andre stillingen besatt, og Christian Kjelland Bilstad (22) har hatt sine første dager på ny arbeidsplass som webutvikler og designer.

– Jeg er fornøyd med at vi fikk med både Steinar og Christian på laget. Begge to har komplementær kompetanse, og vil gli godt inn i miljøet hos oss på Drivhuset, sier Aune.

Han forteller til Steinkjer24 at det var søkere med variert bakgrunn til begge stillingene, og at de i tillegg til den relevante bakgrunnen også vurderte de personlige egenskapene til søkerne.

Drømmejobben

Christian Kjelland Bilstad er Steinkjerbygg, og flyttet nylig hjem fra Trondheim der han har tatt en bachelor i markedsføringsledelse med fordypning i bedriftsutvikling ved Handelshøyskolen BI.

Han er veldig fornøyd med å ha sikret seg jobben som webutvikler og designer, og er ikke i tvil om at han kan tilføre bedriften mye.

– Med en rykende fersk bachelorgrad kan jeg tilføre virksomheten oppdatert kunnskap og nye perspektiver. I tillegg til dette er jeg også lidenskapelig interessert i teknologi og design, noe jeg i løpet av de siste årene har viet mye tid til. Med kombinasjonen av interesse og kompetanse skulle dette være et godt utgangspunkt for en stilling hos Smart Media.

Jeg har fulgt med på bedriften i flere år, og for meg som webutvikler og designer er dette drømmejobben, sier Christian.

Smarte løsninger

Prosjektleder Steinar Audestad er også godt fornøyd med ny jobb.

– Etter at jeg flyttet til Levanger og ble kjent med Smart Media fikk jeg veldig lyst til å jobbe her. Det er en bedrift med veldig flinke folk, og et selskap som er opptatt av å utvikle seg.

Smart Media er både fremoverlent og endringsvillig, dermed har de også evnen til å snu seg for å møte utfordringer som måtte komme, noe som er viktig i denne bransjen sier Audestad.

– Hva kan du tilføre Smart Media?

– Jeg har 10 års erfaring med å avdekke kundens behov og utfordringer. De siste årene har jeg innehatt rådgivende salgsroller i IT-bransjen i Oslo og Trondheim hvor jeg har jobbet mot virksomheter i privat og offentlig sektor.

Jeg ser frem til å bidra med min erfaring i en prosjektrettet rolle hvor jeg kan levere smarte løsninger til gamle og nye kunder, sier Audestad. Han blir boende på Levanger og pendler med tog til Steinkjer hver dag.

DETTE ER SMART MEDIA:

Bedriften produserer og utvikler nettsider i WordPress, og har i dag hovedtyngden av kunder i Midt-Norge selv om de har hele landet som geografisk område.

Smart Media har både små og store bedrifter i porteføljen sin, i tillegg til arrangører, idrettslag og foreninger. Totalt drifter de i dag ca. 850 nettsider, og har 13 ansatte. Smart Media er datterselskap av Smart Norway og søsterselskap til Smart Labs. Inkluderer man hele «smartfamilien» er det 25 ansatte.

Bedriften er en godkjent lærlingebderift, og har hatt fem mediegrafikk lærlinger siden 2009. Den aller første lærlingen var Aune, som senere har gått gradene og sitter i dag som bedriftens daglige leder.

– Kan dere gi kundene alt fra a til å innen design, nettsider og markedsføring?

– Nei. Vi leverer det vi er gode på, nemlig webløsninger. Vi sitter imidlertid i et kreativt kjøpesenter her på Drivhuset, og kan således levere tjenester fra a til å ved å koble på kompetanse rundt oss i huset, sier Aune.

Han tror økningen i antall oppdrag handler om kvaliteten de leverer og kompetansen de har klart å bygge opp, samt at de kommuniserer kundenes budskap på en god måte.

Med ny kompetanse og medarbeidere på plass er de godt forberedt på å vokse videre.

Kommenter gjerne, men vis saklighet: