Blir mer konkurransedyktig

Næringsliv: Lindseth Reklame i Steinkjer og Trio Media i Namsos inngår samarbeid. Lindseth Invest, familien Lindseth sitt eierselskap, kjøpte 51 prosent av aksjene i Trio Media på tampen av 2018.

– Vi ønsker som eiere å satse og utvikle et sterkt kommunikasjonsmiljø med utgangspunkt i Steinkjer og Namsos. Vi har drevet med Reklame og kommunikasjon sammenhengende siden 1982. Den kompetansen ønsker vi å bruke til å utvikle nye arbeidsplasser og tiltrekke oss kunder fra alle deler av landet, sier Ketil Lindseth, styreleder i Lindseth Reklame.

7 + 6 ansatte

Med dette samarbeidet øker både Lindseth Reklame og Trio Media kapasiteten og kompetansen, og kan konkurrere om nasjonale og regionale kunder.

Lindseth reklame har sju fast ansatte, og omsatte for ca. 12 millioner kroner i 2018. Trio Media har seks ansatte omsatte for cirka 8,5 millioner kroner forrige år. Samarbeidet vil ikke få noen konsekvens for antall ansatte.

Større muskler

– Det er sjelden vi møtes i konkurranser lokalt, sier Lindseth. Først og fremst er samarbeidet med å gjør at vi kan oss konkurrere med større aktører fra for eksempel Trondheim og Oslo. Dessuten utfyller vi hverandre på områder som kompetanse og leveringskapasitet.

Tradisjonelt har det vært et skille mellom Innherred og Trondheim. Etter fylkessammenslåingen har dette endret seg. Vi ønsker å møte dette med å kunne tilby enda bedre tjenester, og samarbeidet med Trio gjør at vi blir bedre sammen.

Lokalt skal selskapene operere som før. Trio Media og Lindseth Reklame skal fortsatt driftes som to selvstendige selskap, og Arnt Egil Stjernen fortsetter som daglig leder for Lindseth Reklame her i Steinkjer.

Generasjonsskifter

GENERASJONSSKIFTE: Svein Roar Lindseth overlater gradvis roret til sønnen Ketil Lindseth og de andre barna. (Foto: Lindseth Reklame)

Lindseth Reklame AS ble etablert i 1982 av Svein Roar Lindseth, mens Trio Media ble etablert av Arne Ramstad (daglig leder i dag), Arve Løberg og Frode Buvarp i 1987. Nå gjør for øvrig Løberg comeback i Trio Media, som styreleder.

I en pressemelding skriver styreleder i Lindseth Invest, Ketil Lindseth, at selskapene er inne i et generasjonsskifte. I Lindseth reklame er det Svein Roar Lindseths tre barn som er i ferd med å ta over styringen. I Trio Media er det ikke noen som tar opp arven.

Svein Roar Lindseth, som er grunder av Lindseth Reklame, og nå styreleder i Lindseth Invest, kommer fortsatt til å være aktiv i driften og utviklingen av både Lindseth Reklame og Trio Media.

Kommenter gjerne, men vis saklighet: