Circle K-stasjonen på Sannan var en fylkets beste stasjoner i denne aksjonen, og havnet på tredjeplass – kun slått av Stjørdal og Høylandet.Kunder over hele landet har støttet aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske på Circle K sine stasjoner.– Etter å havnet på toppen av pallen i fjor måtte vi se oss slått av to stasjoner i fylket i år. Til tross for tredjeplassen er jeg stolt over innsatsen til mine kolleger. Værmessig var ikke oktober særlig egnet for bilvask på grunn av mye regn, men jeg er fornøyd med at vi samlet inn nesten 10 000 kroner, sier Farbu.
Dårlig vær ødela for bilvasken
[su_spacer]Han forteller til Steinkjer24 at det var liv og røre på stasjonen i hele oktober, og det var veldig mange som byttet ut den ordinære kaffekoppen med en rosa kopp. Selv om vaskehallen var synlig lyssatt i rosa, var det ikke like mange som lot seg friste til en bilvask i drittværet.– For hver bilvask, rosa kaffekopp eller rosa spylervæske gikk det en andel til Rosa Sløyfe-aksjonen. I år halverte vi antall bilvasker sammenlignet med i fjor, og det ga utslag på resultatet, sier Farbu. Han kjøpte inn så mye rosa spylervæske at han fremdeles har noen kanner igjen av de.– Som stasjonsdriver synes jeg det er positivt å være med på slike tiltak. Det skaper et engasjement fra både kunder og ansatte. Dessuten er det et tema som berører oss alle, og bidraget kommer mange tilgode, sier Farbu.Circle K Stjørdal samlet inn 15 775 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Høylandet med 12 210 kroner, Circle K Sannan med 9 370 kroner og Circle K Moan med 5 550 kroner. På femteplass havnet Circle K Namsos, som samlet inn 4 065 kroner.Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 53 680 kroner til kreftsaken.Fornøyd norgessjef
[su_spacer]– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.
Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.
I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner.[su_spacer size="40"]