Møtte internasjonale kjøpere for å selge Steinkjer og Innherred

: Er du blant dem som tror at turistene kommer til Steinkjer og distriktet av seg selv? Nei, det ligger mye jobbing bak besøkene.

Reiselivsmesser og treff med turoperatører fra hele verden er en viktig arena for markedsføring av destinasjoner.

Denne uken deltok Steinkjerbaserte Visit Innherred AS på Norwegian Travel Workshop (NTW) i Bergen, hvor den norske reiselivsnæringen møtte turoperatører fra hele verden. Hele 372 internasjonale kjøpere fra 32 ulike land ville se hva Norge kunne tilby og selge dem.

Visit Innherred og Stiklestad Hotell hadde stand sammen med 7 andre aktører fra Trøndelag. Over to dager ble møter gjennomført for å selge inn Innherred som destinasjon.

(Saken fortsetter under annnonsen)

Motiverende

– Det er motiverende at nye operatører som har vært på visningsturer de siste 5 årene nå begynner å ha bookinger også, Sier Anne Haga, daglig leder i Visit Innherred.

 – Dette lover godt for framtiden, og betyr at vi må brette opp ermene å jobbe på videre. Vi har trua på våre fantastiske medlemsbedrifter som stadig utvikler seg og har fokus på kvalitet og egen kompetanse, sier Haga.

Følg Steinkjer24 på Facebook og Instagram

Kommenter gjerne, men vis saklighet: